Sonera karsii pikavippeihin liittyviä tekstiviestipalveluita

Sonera karsii joidenkin kolmansien osapuolien, muun muassa pikavippiyritysten, tekstiviestipalveluita negatiivisen asiakaspalautteen vuoksi.

Sonera ei enää tarjoa tekstiviestipalveluita tietyille ulkoisille palveluntarjoajille. Sonera on vuoden alusta lähtien vähentänyt palveluiden tarjoamista muun muassa visailuihin, kyselyihin ja lahjakortti- ja pikavippipalveluihin.

Lisäksi Sonera aikoo tarkastella jatkossa aiempaa tarkemmin hyväntekeväisyyskampanjoiden ja tekstiviestillä toimivien verkkorahapalveluiden asianmukaisuutta, ennen kuin tarjoaa niille tekstiviestipalveluita.

Näiden viestipalveluiden käyttö ei siis jatkossa ole enää mahdollista Soneran ja Tele Finlandin asiakkaille.

– Pääsyynä palveluiden karsimiseen on asiakkailta tullut negatiivinen palaute, näihin palveluihin liittyvät reklamaatiot ja operaattoria työllistävä jälkiselvittely luottotappioineen. Matkapuhelin on tulevaisuudessa yhä tärkeämpi väline kätevään ja luotettavaan maksamiseen, ja siksi haluamme asiakkaiden voivan luottaa mobiiliasiointiin ilman yllätyslaskuja tai harmillista jälkiselvittelyä, kertoo Soneran mobiilipalveluiden johtaja Juha Koivuniemi.

Kolmansien osapuolien tekstiviestipalvelut ovat erilaisia kännykällä käytettäviä palveluita, joiden kulut maksetaan puhelinlaskun yhteydessä. Puhelinoperaattori tarjoaa palveluita varten yritykselle tekstiviestinumeron ja laskutuspalvelun.

Itse palvelusta vastaa sen tarjoava yritys, joten sopimussuhde palvelun käytöstä syntyy asiakkaan ja palveluntarjoajan välille.

Soneran tavoitteena on lisätä matkapuhelimella maksamisen luotettavuutta.

Tähän liittyvät artikkelit

Klikkaa Tästä  KL: Suomalaiset pikavipit maailmanmarkkinoille