Euroloan lopettaa pikavippien tarjoamisen, tilalle kulutusluotot

Euroloan Consumer Finance kertoo tiedotteessaan, että se lopettaa pienlainojen tarjoamisen Suomessa ja siirtyy sen sijaan tarjoamaan isompia ja pitkäaikaisempia kulutusluottoja.

Euroloanin mukaan yrityksen toiminnan painopiste on jo aikaa sitten siirtynyt kohti kulutusluottoja.

Taustalla vaikuttaa tulossa oleva pikavippilain muutos. Mahdollisesti jo keväällä voimaantuleva laki asettaa pikavipeille korkokaton, jonka jälkeen vipin todellinen vuosikorko saa olla korkeintaan hieman yli 50 prosenttia. Muutos entiseen on suuri, sillä tällä hetkellä todellinen vuosikorko mitataan sadoissa tai tuhansissa prosenteissa. Kun myös tekstiviestin lisämaksuilla tienaaminen kielletään, pikavippiyritysten on keksittävä uusia tapoja ansaita rahaa lainaamisen avulla.

Euroloanilla alan muutoksia odotetaan positiivisin mielin. Yrityksessä uskotaan, että niiden myötä pikavippialan kilpailukenttä ja pelisäännöt selkiytyvät. Vaikka pikavippiyritysten määrä lain myötä todennäköisesti vähenee, Euroloan uskoo, että jäljelle jäävät ne pitkäjänteisesti toimivat ja asiakaslähtöiset yritykset, jotka ovat aidosti kiinnostuneita luotettavien ja nopeiden rahoitusratkaisujen kehittämisestä.

Euroloanilta muistutetaan, että lainan myöntäminen maksukyvyttömälle ei ole kenenkään etu.

– Euroloan jakaa huolen ihmisten ylivelkaantumisesta. Luoton antaminen maksuvaikeuksissa oleville on lisäksi huonoa liiketoimintaa. Yhtiön edun mukaista on, että asiakas voi myös maksaa ottamansa luoton takaisin, kertoo Samuli Korpinen, Euroloanin Suomen maajohtaja.

Euroloan aikoo olla pikavippimarkkinoiden muutoksessa aktiivinen toimija. Yritys kertoo testaavansa jatkuvasti uudentyyppisiä rahoitustuotteita ja aikovansa lanseerata uusia, vuosien kehitys- ja tutkimustyöhön perustuvia palveluita.

Euroloanin tavoitteena on jatkaa voimakasta kansainvälistymistä. Suomen lisäksi yritys näkee hyviä kasvumahdollisuuksia Ruotsissa ja Keski-Euroopan markkinoilla.

– Mutta Euroloanin fokus ei ole muuttumassa. Muuttuviin asiakastarpeisiin vastaaminen on toiminta-ajatuksemme ytimessä, ja nyt se tarkoittaa uusien toimintamallien luomista ja sitä kautta innovatiivisten palvelujen tuomista kuluttajille, Korpinen kertoo.

Tähän liittyvät artikkelit

Klikkaa Tästä  Pikavippien kysyntä nousee, kulut laskevat